Vragen of klachten
Indien u vragen of klachten heeft
Wij trachten u zo goed mogelijk te woord te staan en u zo goed mogelijk te helpen. Wanneer er vragen zijn, zaken anders lopen dan verwacht of u om de een of andere reden toch niet tevreden bent, kunt u ons dit altijd laten weten. Dan wordt geprobeerd er samen met u uit te komen. In gesprek kunnen vaak onbedoelde gebeurtenissen en/of ervaringen opgelost of verminderd worden.
Bij voorkeur wordt eerst samen met u naar een oplossing gezocht. Mocht het toch niet lukken onvrede weg te halen, dan behoort het tot de mogelijkheden een klacht voor te leggen.
Klachten- en geschillenregeling
In het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) is per 1 januari 2017 elke instelling en vrijgevestigde hulpverlener verplicht om een klachten- en geschillenregeling te hebben.
Aangesloten is bij de klachten-en geschillenregeling van P3NL. P3NL werkt samen met de klachtenfunctionarissen van Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Op p3nl.nl/klachtenregeling/clienten treft u nadere informatie. Indien u een klacht indient komt deze altijd terecht bij een klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met de indiener en de hulpverlener naar een oplossing. Mocht het niet lukken samen tot een oplossing te komen dan kan de klacht worden voorgelegd aan de geschillencommissie. Deze doet dan vervolgens een uitspraak.